ديوار بزرگ چين از كجا تا كجاست

۱۴۳ بازديد

ديوار چين يكي از عجايب هفتگانه دنياست كه همه گردشگران دوست دارند براي يك بار هم كه شده اين ديوار عظيم و طويل را از نزديك ببينند. در اين مطلب قصد داريم به سوال متداول گردشگران در تور چين پاسخ دهيم. سوال اين هست كه ديوار چين از كجا تا كجاست؟

ديوار بزرگ چين | Great Wall of China

ديوار بزرگ چين قديمي‌ترين و طولاني‌ترين ديواري است كه از شرق به غرب كشور چين امتداد دارد. طول ديوار چين ۲۱ هزار و ۱۹۶ كيلومتر است و براي ديدن آن بايد ابتدا به شهر پكن سفر كنيد. بخش هاي ديوار چين در يك زمان خاص ساخته نشدند و هر كدام قدمت متفاوتي دارند. برخي قسمت هاي قديمي تر ديوار از بين رفته اند. البته گردشگران هم نمي توانند از تمامي بخش هاي ديوار ديدن كنند چون امكان ورود به آنها وجود ندارد و فقط بخشي از اين ديوار براي بازديد گردشگران آماده شده است.

اين ديوار از كوه هوا در نزديكي داندونگ در جنوب شرق و استان ليائونينگ آغاز شده و به غرب جيو چوان استان گانسو مي رسد. اگر نقشه چين را نگاه كنيد مي‌بينيد كه فاصله دوستان بسيار زياد است.

ديوار چين در سلسله مينگ

بيشتر قسمتهاي اين ديوار در سلسله مينگ ساخته شده است كه جنبه دفاعي داشتند. در حال حاضر مرتفع‌ترين بخش ديوار چين در پكن و كوتاهترين آن در استانه هبئي قرار دارد. در بخش هاي مختلف ديوار برج هاي ساخته شده كه هدف از آن روشن نگه داشتن مشعل جهت اطلاع رساني در صورت حمله دشمنان بود.

برخي از كارشناسان معتقدند كه اين تكنيك در امپراتوري هاي گذشته به خصوص امپراتوري هخامنشي نيز استفاده شده است. توجه داشته باشيد كه فقط يك ورودي براي ديوار چين وجود ندارد و شما مي توانيد از بخش هاي مختلف شهر از ديوار چين ديدن كنيد هر كدام از اين بخش ها نام مجزايي دارند.

ساخت ديوار چين از چه زماني آغاز شد؟

ديوار چين در زمان دودمان ژو ساخته شد تا در مقابل حملات مغول ها و شاخه از آنها به نام يانيون ها دفاع كند.  اين قوم در شمال چين زندگي مي كردند و به سرزمين‌هاي اطراف حمله مي‌كردند. بعد در سلسله هاي بعدي كم كم اين ديوار اضافه شد و به عنوان يك اهرم دفاعي مناسب براي كشور چين در مقابل اقوام مهاجم شمالي استفاده شد.

پيشنهاد مي كنيم اگر قصد داريد از ديوار‌ چين ديدن كنيد با خودتان كمي مواد خوراكي به همراه داشته باشيم چون معمولاً اغذيه فروشي هاي اطراف ديوار بسيار گران هستند سعي كنيد تا جايي كه مي توانيد با لوازم كم سفر كنيد و لباس راحت بپوشيد. البته از ديوارها به هيچ عنوان بالا نرويد چون اين ديوار ها بسيار قديمي هستند و امكان افتادن يا تخريب آنها وجود دارد.

+ لينك پيشنهادي: ويژگي هاي فرهنگي چين

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.