آرشیو تیر ماه 1399

مجله گردشگري و سفر

مارسي فرانسه

۱۰۴ بازديد

وقتي نام فرانسه به ميان مي آيد بي درنگ به ياد پاريس و زيبايي هايش مي افتيم. اما اين كشور زيبا و البته تاريخي، شهرهاي توريستي فراواني دارد كه يكي از آنها بندر مارسي مي باشد. مارسي دومين شهر بزرگ و پرجمعيت كشور فرانسه مي باشد. اين شهر در منطقه پروانس آلپ كوت دازور و ساحل درياي مديترانه قرار دارد.

+ لوكيشن فيلم كنت مونت كريستو

بندر مارسي

مارسي در سال ۲۰۱۳ به عنوان پايتخت فرهنگي اروپا شناخته شد و تيم فوتبال المپيك مارسي شهرت بسيار خوبي برخوردار است. از شهر مارسي در كتاب هاي نويسندگان بزرگ دنيا از جمله چارلز ديكنز و الكساندر دوما نام برده شده است. در حقيقت اين شهر بزرگ ترين درياي مديترانه مي باشد كه سطح رفاه عمومي ان بسيار بالاست. بيشتر گردشگراني كه براي تفريح به فرانسه سفر مي كنند از شهر بندري مارسي به عنوان پاتوق جوان پسند و ساحلي ياد مي كنند.


در اين شهر شهر جاذبه هاي گردشگري فراواني وجود دارد. از جمله معروف ترين ديدني هاي مارسي مي‌توان به خيابان كورس ژولين، كليساي نوتردام دو گارد، بندر قديمي، منطقه آزاد نتان، منطقه باستاني ژولين و قلعه ايف اشاره كرد.


قلعه ايف همان لوكيشن معروف فيلم كنت مونت كريستو مي باشد. اين فيلم يكي از خاطره انگيزترين سناريو هاي دنيا مي باشد كه فيلم ها و سريال هاي مختلفي درباره آن ساخته شد. در حقيقت اگر بخواهيم به چند رومان معروف قديمي اشاره كنيم كه توسط فيلمسازن دنيا مورد استفاده قرار گرفته اند، مي توانيم به كنت مونت كريستو، آنشرلي، غرور و تعصب، جين اير و بينوايان اشاره كرد.


ميلان ايتاليا

۷۵ بازديد

ميلان ايتاليا يكي از شهر هاي پيشرو جهان در زمينه اقتصاد، هنر، مُد، آموزش، حمل و نقل، سرگرمي و جذب گردشگران در اروپا مي باشد. اين شهر از سده ششم پيش از  ميلاد، اقوامي به نام اينسوبري ها احداث شد و در سال ۲۲۲ پيش از ميلاد توسط روم باستان فتح شد. روميان نام شهر تازه فتح شده را مديولانوم گذاشتند.


كم كم و با گسترش قدرت امپراتوري روم غربي اين شهر اهميت بيشتري پيدا كرد و بعدها در تاريخ دموكرات و مدرن ايتاليا به عنوان دوم شهر مهم اين كشور شناخته شد. البته ميلان شهر ثروتمندي بود كه در دوره رنسانس محل زندگي دوك ثروتمند ايتاليايي بود.

هم اكنون نيز بيشتر مردم شهر ميلان به زبان ايتاليايي و گويش لومباردي صحبت مي‌كنند. اكثريت اين مردم كاتوليك هستند البته از ساير مذاهب ارتودوكس، اسلام، يهوديت، بودايي و پروتستان نيز حضور دارند. اين شهر تركيب جمعيتي خوبي دارد. بيشتر جمعيت مهاجران شهر ميلان ايتاليا از سرزمين هاي آسيايي و اروپايي مانند فيليپين، مصر، چين، سريلانكا، روماني، اكوادور، بنگلادش و اكراين مي باشند.


شهر ميلان | پايتخت مد جهان

شهر ميلان پايتخت مد جهان است و بسياري از برندهاي معروف دنيا مانند پرادا ورساچه، آرماني، دولچه اند گابانا، ميسوزوني، ميو ميو در اين شهر شعبه دارند.

عينك هاي ريبن دنيا از همين شهر به جهان معرفي شده كه توليد شركتي به نام لوكساتيكا مي باشد. اگر طرفدار مد و فشن باشيد، مي دانيد كه بزرگترين آژانس مدلينگ به نام واي نات و مجله گرازيا در اين شهر وجود دارد. شهر ميلان يك رويداد بسيار مهم است كه از سال ۱۹۵۸ به عنوان يكي از رويدادهاي مهم در زمينه مد و فشن ايجاد شد.


بارسلون اسپانيا

۹۷ بازديد

شهر مادريد و بارسلون به عنوان دو شهر مهم و توريستي كشور اسپانيا شناخته مي شوند. البته بيشتر مردم دنيا اين دو شهر زيبا را به واسطه دو باشگاه مهم آن يعني باشگاه فوتبال بارسلون و رئال مادريد به خاطر مي آورند. در اين فرصت قصد داريم تا شما را كمي با شهر بارسلون و زيبايي هايش آشنا كنيم.

بارسلون اسپانيا

بارسلون يكي از شهرهاي ساحلي و مستقل كشور اسپانيا مي باشد. شهري كه در ساحل درياي مديترانه قرار دارد و در شمار بزرگترين بنادر اروپايي نيز شناخته مي شود. اين شهر توسط قوم خودمختار كاتالونيا اداره مي شود.

اختلاف ساعت بارسلون تا تهران حدود ۲ ساعت مي باشد. اين يعني اگر در تهران ساعت ۸ صبح باشد در شهر بارسلون ساعت ۶ صبح است و تازه به آغاز روز نزديك مي شوند. بيشتر گردشگران دنيا براي سفر به اسپانيا و شهر هاي مادريد و بارسلون مي توانند در ماه هاي مي و اكتبر تور مسافرتي خود را انتخاب كند. پيشنهاد مي‌كنيم براي بازديد از بارسلون زمان كافي اختصاص دهيد، چون اين شهر زيبايي هاي فراواني دارد. در حقيقت اگر بخواهيم يك راهنمايي بسيار كاربردي به شما مسافران عزيز داشته باشيم بايد بدانيد كه شهر بارسلون از محله هاي مختلفي تشكيل مي شود، كه هر كدام از محله ها سبك معماري خاص خود را دارند. صحبت از معماري شد و در واقع آنچه كه بايد بگوييم اين است كه مهم ترين جذابيت شهر بارسلون نوع معماري قديمي و غريب و جالب بناهاي آن مي‌باشد كه از سبك تاريخي گوتيك تا سبك هاي بسيار مدرن و بي قاعده گرفته شده است.

جاذبه هاي گردشگري بارسلون اسپانيا

موزه پيكاسو بارسلون معروف‌ترين آثار هنري و تاريخي اين شهر مي باشد كه در آن تمامي آثار پيكاسو نقاش شاعر و موسيقيدان معروف اسپانيايي نگهداري مي شود. اين هنرمند مبدع سبك كوبيسم و از برجسته ترين انديشمندان قرن بيستم به شمار مي رود. شما مي‌توانيد هر روز از ساعت ۹ تا ۸ شب از اين موزه ديدار كنيد.


يكي ديگر از از جاذبه هاي گردشگري معروف بارسلون قصر و پارك گوگل مي باشد كه تمام جذابيت آن به دليل نوع معماري بسيار عجيب و خاص است. اين پارك توسط معمار اسپانيايي به نام آنتوني گائودي درست شده هر كدام از بخش هاي پارك نوع خاصي از رنگ و معماري استفاده شده است. اين پارك در سال ۱۹۸۴ ميلادي در ليست يونسكو ثبت شد.

براي آشنايي كامل با شهر بارسلون و جاذبه هاي گردشگري آن به لينك رو به رو مراجعه كنيد: بارسلون اسپانيا كجاست؟

موزه ارميتاژ روسيه و كاترين كبير

۱۲۷ بازديد

در مطلب قبل در خصوص موژه ارميتاژ روسيه در شهر سن پترزبورگ صحبت كرديم. در اين بخش قصد داريم تا درباره ماجراي كاترين كبير در زمان زندگي در ارميتاژ صحبت كنيم. 

+ موزه ارميتاژ كجاست

اليزابت و ساخت ارميتاژ

اليزابت در زمان امپراتوري خود فعاليت هاي بسياري جهت تغيير وضعيت فعلي امپراتوري و روابط خارجي انجام داد. دانشگاه هاي دولتي، آكادمي‌هاي هنر و كاخ هاي فراواني را تاسيس كرد تا بتواند تحولات خوبي را در سرزمين تزارها ايجا كند.

يكي از مهمترين اقدامات اليزابت تاسيس موزه ارميتاژ بود تا محل سكونت تزارها باشد. در حقيقت سنگ بناي اوليه اين موزه كه در ابتدا كاخ سلطنتي بود، توسط اليزابت انجام شد.

اليزابت دختر پتر كبير بود در زمان حكمراني خود با چالش‌هاي زيادي مواجه بود. در زمان اليزابت دو جنگ اتفاق افتاد كه هر دو قدرت تزارها را تحت تاثير قرار مي‌داد. بيشتر جنگها بر اثر كشمكش همسايه‌هاي انگليسي و اسپانيايي رخ مي‌داد. به طور مثال، جنگ اول بر سر مسئله جانشيني دختر شارل ششم امپراتوري روم بود.

جنگ دوم كه جنگ هفت ساله است بين دو قدرت آمريكاي شمالي و اروپا بود كه تبعات آن با روسيه، هند، فيليپين و آفريقا نيز كشيده شد.

ماجراي كاترين در موزه ارميتاژ

اليزابت اول تصميم مي گيرد بنا بر وصيت پتر كبير براي نوه پسري خود كه پتر سوم نام داشت، از يكي از حكومت هاي اطراف در اروپا همسري برگزيند تا با قدرت او به توسعه پادشاهي تزارها كمك كند. سرانجام كاترين يا سوفيا دختر آلماني تبار اي بود كه براي ازدواج با پتر سوم انتخاب شد.


بعد از ازدواج كاترين متوجه مي‌شود كه پتر سوم پادشاه بي كفايتي است. او به جاي آن كه به سرزمين پدري خود برگردد، سعي مي‌كند با تسلط بر فرهنگ و زبان ايتاليايي، فرانسوي و انگليسي فرهنگ روسي را نيز ياد بگيرد تا قدرت خود را چند برابر كند. كاترين برخلاف به اليزابت به سبك كلاسيك علاقه زيادي داشت و در زمان او آثار تاريخي و بناهاي زيادي در ارميتاژ ساخته شدند كه با رعايت اصل مينيماليست بودند.

كاترين كبير از مقتدرترين امپراتوريست هاي روسيه مي باشد كه اصلاحات زيادي انجام داد. در زمان او قدرت امپراتوري روسيه بيشتر از زمان پتر كبير بود. در زمان او بخش هاي زيادي از لهستان، جزيره كريمه، اوكراين، سوئد، نروژ به روسيه اضافه كرد. 


شانگهاي چين

۱۲۱ بازديد

كشور چين شهرهاي بزرگ و كوچك فراواني دارد كه از جمله معروف ترين آنها مي توان به شهر پكن، هنگ كنگ، ماكائو و شانگهاي اشاره كرد. ما در اين فرصت قصد داريم تا شما عزيزان را با شهر شانگهاي و زيبايي هاي آن آشنا كنيم. لطفاً همراه ما باشيد

 + معروف ترين و زيباترين پارك چين

شانگهاي كجاست

شانگهاي مهمترين بندر كشور چين است كه به آن مروايد شرق نيز گفته مي شود. اين شهر در غرب كشور و نزديكي بود يانگ تسه قرار دارد. همچنين شانگهاي فاصله كمي تا درياي زرد دارد كه مهمترين دريايي كشور چين است. به همين دليل شانگهاي را پل ارتباطي چين با كشورهاي ديگر مي دانيم و به آن دروازه چين نيز گفته مي شود.

شهر شانگهاي

شهر شانگهاي از دو بخش اصلي و قديمي تشكيل شده است كه به بخش تازه ساخته شده پودونگ مي گويند. اين شهر تركيب بسيار زيبا از معماري سنتي و مدرن، ساختمان هاي قديمي و برج هاي تجاري را نشان مي دهد. خوب است بدانيد بسياري از گردشگران معتقدند كه شانگهاي را مي توانيم چيزي شبيه پاريس و نيويورك بدانيم، به همين دليل به آن نيويورك شرق نيز گفته مي‌شود.


ركوردهاي جالب شانگهاي

شانگهاي ركوردهاي جالبي دارد كه در ادامه در خصوص آنها صحبت خواهيم كرد:

- از ركوردهاي جالب شانگهاي اين است كه بلندترين برج تلويزيوني دنيا نيز در شهر شانگهاي قرار دارد.

 - اولين نشانه سكونت در شانگهاي به 5 هزار سال قبل از ميلاد برمي گردد.

- از زمان هاي گذشته تا امروز مهمترين كاركرد شانگهاي براي امپراتوري چين، رونق تجارت و بازرگاني بود.

- بيشتر مليت هاي خارجي ساكن در شانگهاي را ژاپني ها، امريكايي ها و كره جنوبي تشكيل مي دهند.

- مردم شانگهاي علاقه زيادي به غذاهاي چرب و شيرين دارند كه ذائقه آنها با ساير شهرها كمي متفاوت است.

- شانگهاي چهرمين شهر دنياست كه بيشتر برج هاي در آن ساخته شده است.


فاصله شانگهاي تا تهران

فاصله شانگهاي تا تهران حدود ۶۴۲۰ كيلومتر است و ۹ ساعت زمان مي‌برد كه با پرواز مستقيم به شانگهاي برويد. اختلاف ساعت تهران و شانگهاي حدود سه ساعت و نيم است اين يعني اگر در تهران ساعت ۸ صبح باشد در شانگهاي ساعت ۱۱:۳۰ ظهر است.

بهترين زمان سفر به شانگهاي

بهترين زمان سفر به شانگهاي از ماه اكتبر تا نوامبر يعني مهر تا آذر است. مرداد و شهريور گرم‌ترين هواي شانگهاي را تجربه خواهيد كرد و سردترين روزهاي آن در ژانويه و فوريه (يعني ماه دي و بهمن) مي‌باشد.

در مطلب ديگر منتظر ما باشيد تا جاذبه هاي گردشگري معروف شانگهاي را به شما معرفي كنيم.

مسجد يا كليساي قرطبه كجاست

۱۳۴ بازديد

در كشور اسپانيا جاذبه هاي گردشگري فراواني وجود دارد. شهرهاي مادريد و بارسلون جزو قديمي ترين شهرهاي اروپايي هستند. از معروف ترين جذبه هاي گردشگري تاريخي كشور اسپانيا كاخ الحمرا و كليساي قرطبه يا كوردوبا مي باشند. در اين مطلب قصد داريم تا شما را با مسجد كليساي كوردوبا آشنا كنيم. 

+ معرفي كامل كاخ الحمرا اسپانيا


كليساي قرطبه كجاست

كليساي قرطبه (Mosque of Cordoba) در اسپانيا قرار دارد و يكي از جاذبه هاي اصلي گردشگري در سفر به اسپانيا محسوب مي شود. كليساي قرطبه در جنوب اسپانيا و منطقه آنجلس قديم قرار دارد كه محل حكومت مسلمانان در اروپا شمالي و آفريقا بود.


اين كليسا در ابتدا معبد رومي براي خداي زئوس بود و بعد از فتح اسپانيا توسط مسلمانان به مسجد جامع حضرت تغيير نام پيدا كرد. بعد از فتح مجدد اسپانيا توسط كاتوليك‌ها اين مسجد به كليسا تبديل شد. به همين دليل امروز تلفيقي از مسجد كليسا را مي توانيد در قرطبه مشاهده خواهيد كرد.

مسجد- كليسا كوردوبا در سال ۷۸۶ ميلادي ساخته شد در سال ۹۳ ۱۸۷ بازسازي شد. نام سازنده آن عبدالرحمان اول است كه جزو قدرتمندترين پادشاهان اموي بود. سبك معماري مسجد كليساي قرطبه از اسلامي دوره امويان و رنسانس تشكيل شده است. مهمترين اثر اهدايي به مسجد كرد و آيا قرطبه نقاشي عروج مريم مقدس است.


سبك معماري مسجد كليساي كوردوبا

پلان مسجد كردوبا مستطيل شكل است و سبك معماري آن شبيه مساجد اسلامي در دوره امويان مي باشد كه امروز در كشور سوريه و عراق مشاهده مي شود. در حقيقت مسجد كرد و او دومين مسجد بزرگ اسلام بعد از مسجد مكه بود و بعد از آن مسجد آبي استانبول قرار دارد.

در اين مسجد شبستاني و نارنجستان بسيار زيبايي وجود دارد كه توسط هشام اول ساخته شد. مناره مسجد كرد و با يكي از معروف ترين بخشهاي آن است كه توسط هشام پسر عبدالرحمان اول ساخته شد و امروز ناقوس كليسا بر آن نصب شده است. مسجد رحمان عبدالرحمان اولين خليفه اموي در آن دو روز بود كه ثبات خوبي در منطقه ايجاد كرد. حتي كاخ الحمرا در گرانادا اسپانيا نيز در زمان او ساخته شد. اين مسجد زيبا هم اكنون كاشي كاري ها و كتيبه هاي خود را حفظ كرده است.


موزه ارميتاژ يا هرميتاژ روسيه

۷۳ بازديد

كشور روسيه و شهر سن پترزبورگ جاذبه هاي برتر جهان قرار دارد. در اين پست قصد داريم تا شما را با يكي از بزرگترين و زيباترين موزه هاي جهان يعني موزه ارميتاژ آشنا كنيم قبل از خريد تور روسيه يا سفر به سنت پترزبورگ با ما همراه باشيد

 + جاهاي ديدني سن پترزبورگ روسيه

موزه ارميتاژ

موزه ارميتاژ سن پترزبورگ

موزه ارميتاژ دومين موزه بزرگ جهان است كه ما در زبان فارسي آن را هرميتاژ نيز مي گوييم. اين موزه آثار كم نظيري از هنر و تاريخ كشور روسيه امپراتوري تزارها و آثار تاريخي كشف يا مصادره شده از ساير كشورهاي جهان را در خود جاي داده است.

خوب است بدانيد كه بناي اوليه موزه ارميتاژ به دستور اليزابت اول تاسيس شد و گسترش و توسعه آن توسط كاترين كبير انجام شد.

در اين موزه آثار هنرمندان فاخر دنيا مانند ميكلانژ، لئوناردو داوينچي، پيتر پل روبنز، آنتوني فان ديك، آگوست رودن، ون گوگ و پيكاسو وجود دارد. موزه ارميتاژ تا سال ۱۹۱۷ صرفاً به عنوان كاخ سلطنتي محل سكونت ملكه و تزارها بود، اما بعد از انقلاب روسيه به فرمان لنين عنوان موزه استفاده شد.


كنج عزلت كاترين كبير

يكي از بخش هاي معروف موزه ارميتاژ كنج عزلت مي باشد كه مربوط به كاترين دوم يا كاترين كبير است. كاترين در حقيقت دختر آلماني تبار اي به نام سوفيا بود كه بعد از ازدواج با پتر سوم به روسيه وارد مي شود. برخلاف پادشاه كه از قدرت زيادي برخوردار نبود، كاترين تصميم مي گيرد قدرت خود را افزايش دهد. از كارهاي او مي توان به توسعه فرهنگ و زبان دانست او تلاش فراواني كرد.


بخش هاي موزه ارميتاژ

ساختمان موزه ارميتاژ از چند بخش تقسيم مي شود كه در ادامه آنها را معرفي خواهيم كرد:

- كاخ زمستاني يا ارميتاژ اول

- ارميتاژ كوچك يا ساختمان دوم

- ارميتاژ قديم يا ساختمان سوم

- ساختمان تئاتر ارميتاژ يا ساختمان چهارم

- ساختمان ارميتا جديد يا ساختمان پنجم

- مخزن كاخ زمستاني

- قصر مينشيكوو

موزه ارميتاژ روسيه

در قسمت دوم اين مطلب به شما خواهيم گفت كه ماجراي ورود كاترين كبير به روسيه چه بود. لطفا همراه ما باشيد.