آرشیو خرداد ماه 1399

مجله گردشگري و سفر

نكات طلايي سفر به تايلند

۱۱۳ بازديد

در مطالب قبلي به طور مختصر درباره سفر به تايلند و شهرهاي مهم آن مانند بانكوك، پاتايا، پوكت صحبت كرديم در اين مطلب نكاتي شنيدني و ارزشمند به شما عزيزان بگوييم تا در زمان سفر به تايلند بتوانيد از لحظات تان كمال استفاده را ببريد. اين نكات به شما كمك مي كند تا كشور تايلند را بيشتر بشناسيد.

+ 25 نكته كليدي در تور تايلند

سفر به تايلند

تايلند در اصل يك كشور پادشاهي مي باشد كه پايتخت آن شهر بانكوك است.

مردم تايلند به زبان تايلندي صحبت مي كنند ولي قسمت هاي توريستي آن كمتر به زبان انگليسي مسلط هستند.

در اين كشور معابد زيادي وجود دارد كه متعلق به دو آيين هندو و بودايي ها مي باشد. بيشتر مردم اين كشور پيرو آيين بودا هستند و مراسم هاي مذهبي و فرهنگي يا فستيوالهاي تايلند نيز حول اين مفاهيم مي گردد.

معابد تايلند

از آنجا كه اقليت هاي ديگري مانند مسيحيان و مسلمانان نيز در تايلند زندگي مي‌كنند مي‌توان اين كشور را نيز يكي از كشورهايي آسيا با جمعيت تركيبي از پيروان اديان مختلف بدانيد.

آنچه مسلم است در تايلند نيز مانند ساير كشورهاي جنوب شرق آسيا احترام به بزرگتر و احترام به ارزش‌هاي ملي بسيار اهميت دارد. بنابراين سعي كنيد هنگام صحبت كردن درباره پادشاه اين كشور درباره خدايان معابد بودايي ها يا بزرگترها و پيران احترام كافي را رعايت كنيد.

سعي كنيد از زبان بدن كه مفاهيم آنها را نمي دانيد، استفاده نكنيد و اگر صحبت كسي را متوجه نشديد از او محترمانه بخواهد كه مجدد صحبتش را براي شما تكرار كند.

با وجود آنكه در خبرها مشاهده مي كنيم كه در كشور تايلند انواع جرم مانند قاچاق مواد مختلف مخدر مشروبات الكلي يا دزدي از گردشگران بسيار مشاهده مي شود، اما هنوز هم سالانه تعداد زيادي گردشگر به بانكوك سفر مي كنند.

توجه داشته باشيد كه هنگام ورود به كشور تايلند بايد از حمل هرگونه مواد مخدر خودداري كنيد. چون زندان‌هاي تايلند بسيار معروف هستند و وضعيت نابساماني به اتباع كشورهاي خارجي به وجود مي آيد.

سعي كنيد براي خريد به خصوص خريد ارزان به سراغ بازارهاي محلي برويد خوشبختانه در تمامي شهرهاي تايلند بازارهاي شبانه يا محلي بسيار خوب برگزار مي شود كه مي توانيد اجناس مورد نظر يا سوغاتي‌هاي خود را با قيمت بسيار مناسب تهيه كنيد.

براي خوردن غذا توصيه مي‌كنيم به هرجا مراجعه نكنيد. از قبل مي توانيد محل غذا و از طريق سايت هاي مرجع اطلاعات گردشگري مانند تريپ ادوايزر رستوران هاي خوب را مطالعه كنيد و كامنت هاي گردشگران را ببينيد. البته مي توانيد از متصدي هتل هم بپرسيد تا به شما آدرس غذاخوري هاي خوب را ارائه كند.

در سفر به تايلند سعي كنيد تا جايي كه مي توانيد لباس هاي مناسب خنك و راحت اما پوشيده استفاده كنيد. لباس هايي كه بتوانيد هم براي هواي گرم استفاده كنيد يا در صورت بارش باران نيز لباس مناسب داشته باشيد.

مهمترين شهرهاي توريستي تايلند شامل بانكوك، پاتايا، پوكت و سامويي هستند. براي سفر به ساير شهرها مي توانيد ابتدا به يكي از اين مقصد مسافرت كنيد و از انجا به شهر مورد نظر خود برويد. به همين دليل بيشتر تورهاي تايلند به مقصد 54 شهر بالا و يا به صورت تركيبي ارائه مي شوند.

مطلب پيشنهادي ما به شما: پاتايا يا پوكت | كدام بهتر است؟

حقايق جالب درباره لوزان سوئيس

۱۰۰ بازديد
لوزان يكي از شهرهاي محبوب و زيباي كشور سوئيس است كه بهترين زمان سفر به آن از ماه ژوئن تا سپتامبر مي باشد. در اين مطلب قصد داريم چند نكته جالب به شما گردشگران تور سوئيس درباره شهر لوزان بگوييم. همراه ما باشيد.
  1. لوزان در بين سه تپه قرار دارد بنابراين در سفر به لوزان طبيعت و سرسبزي اولين نكته‌اي است كه توجه شما را جلب مي‌كند.
  2. با قدم زدن در سطح شهر به‌خوبي معماري قرن 17 اروپا را مشاهده خواهيد كرد. باوجود نماي قديمي خانه‌ها و رستوران‌ها امكانات بسيار خوبي به گردشگران ارائه مي‌شود. از مهم‌ترين خيابان‌هاي لوزان خيابان (Le Flon) است كه كافي‌شاپ‌ها و مراكز خريد در آن‌ها شعبه دارند.
  3. اگر دوست داريد از ساحل لذت ببريد و با قايق‌هاي محلي از درياچه ژنو بايد به اسكله (Ouchy) برويد. در راستاي همين اسكله خيابان (Residential) قرار دارد كه مقر المپيك و موزه دريايي سوئيس در آن قرار دارد.
  4. يك نكته جالب در خصوص اقامتگاه‌ها و هتل‌هاي لوزان آن است كه بليت رايگان سفر درون‌شهري با استفاده از اتوبوس و مترو را به ميهمانان ارائه مي‌دهد.
    اگر دوست داريد قديمي‌ترين قسمت شهر لوزان را ببينيد به منطقه سيتي (Cité) برويد. در مسير شما تپه‌ماهورهاي متعددي وجود دارد كه برخي از آن‌ها پناهگاه مهاجران در طول جنگ جهاني اول هستند. يكي از جاذبه‌هاي تاريخي لوزان كليساي نوتردام است كه از قرن 13 ميلادي پابرجاست. اين كليسا بزرگ‌ترين صومعه و كليسا در سوئيس است كه در معماري آن از سبك گوتيك استفاده‌شده است.
     از ميدان پالد تا كليساي جامع حدود 225 پله سنگي به نام اِسكَليه دو مارشه (Escaliers du Marché) و ساختمان‌هاي زيباي قرن 13 ميلادي آن قرار دارد.
  5. در نزديكي كليسا كافه گرنسي (Grancy) قرار دارد كه مهم‌ترين مكان گردهمايي و دورهمي شخصيت‌هاي مهم و برجسته است به همين دليل امكانات فوق‌العاده خوبي ازجمله واي فاي رايگان در اختيار مشتريان قرار مي‌گيرد.
    بعد از كمي استراحت در كافه گِرَنسي به سمت غرب حركت كنيد تا به باغ گياه‌شناسي زيباي لوزان برسيد.
    كمي پايين‌تر شما به جاده و پياده‌روي قديمي از جنگ سنگ و چوب مي‌رسيد كه مسير ارتباطي دو بازار محلي لوزان است.
    مطمئناً شما هم مانند ما فاينداتوري ها علاقه‌مند بههات چاكلت يا شكلات داغ هستيد. كافه باربارا بهترين شكلات داغ در شهر لوزان را به گردشگران و مردم محلي ارائه مي‌دهد. اين كافه درست در نزديكي خيابان رو مِرسِري (Rue Mercerie) و نرسيده به ميدان لا پالِد (la Palud) قرار دارد. بعد از نوش جان كردن شكلات خوشمزه مي‌توانيد به سالن مركزي شهر كه از قرن 17 ميلادي سر بزنيد و از برنامه‌هاي آن لذت ببريد.
  6. در ميدان لا پالِد (la Palud) مي‌توانيد قديمي‌ترين آب‌نماي لوزان را تماشا كنيد كه در ستون مركزي‌اش نمادي از عدالت را به تصوير كشيده است. بر روي پله‌هاي دور آب‌نما، اغلب مردمي را مي‌بينيد كه منتظر نمايش ساعت بالاي سرشان هستند
    منطقه اوشي (Ouchy) به خاطر هتل‌هاي شيك و گل‌كاري‌هاي زيبا از شلوغ‌ترين مناطق تفريحي شهر لوزان است. منطقه اوشي دو بندر قديم و جديد شهر لوزان را به هم متصل مي‌كند.
  7. مهم‌ترين جاذبه گردشگري منطقه اوشي قلعه تاريخي آن است كه از قرن 12 ميلادي مورد استفاده بود. عهدنامه صلح تركيه، يونان و متحدين در سال ۱۹۲۳ در همين قلعه امضا شد كه امروزه يك هتل بسيار لوكس و رستوراني مجلل است.
    بعد از گشت شهري نوبت به خوردن غذاهاي خوشمزه مي‌رسد. شما مي‌توانيد در رستوران بُلو لِزارد (Bleu Lezard) انواع غذاهاي فرانسوي و سوئيسي را باكيفيت و قيمت عالي امتحان كنيد
  8. كوچك‌ترين سيستم حمل‌ونقل سريع در جهان است با 28 ايستگاه دارد. در حقيقت لوزان تنها شهر كشور سوئيس است كه سيستم حمل و نقل زير زميني دارد.
  9. بهترين زمان سفر به لوزان سوئيس از ماه هاي خرداد تا اول مهر مي باشد كه آب و هواي آن بسيار متبوع و دلپذير است.
  10. در شهر لوزان هتل هاي متعددي وجود دارد كه بيشتر آنها در منطقه فلون و اوشي ساخته شده اند.

تبديل ارز تايلند

۱۲۱ بازديد

در مطالب قبلي به طور مختصر درباره سفر به تايلند و شهرهاي مهم آن مانند بانكوك، پاتايا و پوكت صحبت كرديم. در اين مقاله قصد داريم كمي درباره هزينه هاي سفر به تايلند و واحد پول اين كشور صحبت كنيم اما بيشتر تمركز ما بر روي واحد پول تايلند مي باشد. لطفاً قبل از خريد تور تايلند و سفر به شهرهاي مختلف آن اين مطلب را مطالعه كنيد.

+ پول و ارز تايلند

ارز يا پول محلي تايلند

به طور كلي براي سفر به تايلند مي‌توانيد دلار يا بات تايلند به همراه داشته باشيد. البته در شهرهاي كوچكتر و كمتر توسعه يافته تايلند بهتر است ارز محلي به همراه داشته باشيد تا دچار مشكل نشويد. قبل از سفرتان بايد به صرافي ها مراجعه كنيد يا از طريق سايت هاي معتبر تغييرات نرخ ارز را بررسي كنيد.

بهتر است فرايند تبديل ارز براي سفر به تايلند را در كشور خود تايلند انجام دهيد. مي توانيد با مراجعه به فرودگاه يا صرافي هاي معتبر ارز مورد نظر را خريداري كنيد. البته خوب است كه قبل از سفر را مقداري پول به همراه داشته باشيد تا در صورت نياز بتوانيد از آن استفاده كنيد. آنچه مسلم است پيشنهاد مي كنيم قبل از سفر به كليه كشور خارجي به خصوص كردند پول خود را به دلار تبديل كنيد.

در كشور تايلند از اسكناس و سكه استفاده مي شود هر كدام از اسكناس ها و سكه ها رنگ هاي متفاوتي دارد و ارزش آنها مشخص است.

بسته به زمان و فصلي كه قرار هست به تايلند سفر كنيد، ميزان هزينه متفاوت است و معمولا در فصل اوج سفر به كشور تايلند كمي درصد هزينه‌ها بالا مي‌رود. بيشتر افزايش قيمت مربوط به تفريحات و خدمات توريستي تايلند مي شود. در حقيقت قيمت هتل و غذا در رستوران ها تغييرات چنداني ندارد. البته بايد ديد كه بعد از كرونا و شروع مجدد سفرها چه اتفاقي براي قيمت ها مي افتد. بهتر است قبل از سفر با سرچ كردن كليدواژه "شرايط دريافت ارز مسافرتي" كليه اطلاعات لازم درباره نحوه دريافت و ميزان ارز را بررسي كنيد. 

درباره هنگ كنگ چه مي دانيد؟

۱۱۷ بازديد

هنگ كنگ يكي از زيباترين شهرهاي كشور چين محسوب مي شودكه در حقيقت دومين جزيره بزرگ دنيا نيز مي باشد. هنگ كنگ به صورت خود مختار اداره مي شود و به آن "لقب مرواريد شرق" را داده اند. در اين مطلب قصد داريم كمي درباره هنگ كنگ و جذابيت هاي سفر به آن صحبت كنيم.

+ همه چيز درباره هنگ كنگ

هنگ كنگ از مناطق استراتژيك تجاري و اقتصادي در درياي چين و شرق دنيا محسوب مي شود. در زبان محلي عبارت هنگ كنگ به معناي بوي خوش بندر است چون اين شهر بندر بوده و در سلسله امپراطوري چين اهميت فراواني داشته است.

البته هنگ كنگ در سال ۱۸۴۲ از امپراطوري چين جدا شد، اما مجدد در سال ۱۹۹۷ به دليل مقابله با نفوذ كشتي هاي نيروي دريايي بريتانيا با چين مشاركت كرد. در آن زمان ارتش برينانيا قصد داشت تا هنگ كنگ را به عنوان مستعمره پادشاهي انتخاب كند. همان زمان بود كه كم‌كم بريتانياي كبير هنگ كنگ را به بندر تجاري تبديل كرد و تا امروز نيز يكي از سه بندر مهم تجاري دنيا محسوب مي شود.

اكثر مردم هنگ كنگ مهاجران چيني هستند. درصد كمي از مردم از ساير نژادهاي آسياي شرقي يا مهاجران اروپايي نيز در اين شهر زندگي مي كنند. به دليل اكثريت نژاد چيني مردم به زبان چيني صحبت مي كنند. البته توسعه تجارت با كشورهاي ديگر و ورود مهاجران به اين شهر باعث شد تا مردم به زبان هاي ديگر از جمله انگليسي، ژاپني و كره جنوبي نيز مسلط شوند. در حال حاضر نسل جوان هنگ كنگ زبان هاي بين المللي را نيز فرا مي گيرند.

دانشگاه هاي هنگ كنگ بسيار معروف هستند و در رده بندي علمي جهان جايگاه خوبي دارند. سالانه بيش از 1000 مقاله از اين دانشگاه ها منتشر مي شود. جوانان بسياري نيز براي ادامه تحصيل در مقاطع بالا و تخصصي به هنگ كنگ درخواست پذيرش مي دهند.

در هنگ كنگ جاذبه هاي گردشگري فراواني وجود دارد كه از جمله معروف‌ترين آنها مي‌توان به ديزني‌لند هنگ‌كنگ اشاره كرد. برج پيك هنگ كنگ، اوشن پارك، قلعه ويكتوريا، معبد ونگ تاي سين، محله شيم شاسويي، مجسمه بوداي بزرگ از ديگر مكان هاي ديدني هنگ كنگ محسوب مي شوند.

پاتايا كجاست

۱۵۳ بازديد

پاتايا شهر ساحلي هميشه زنده كشور تايلند است، كه جاذبه‌هاي فراواني دارد. در تور پاتايا همان قدر كه براي تفريح و خوش گذراني وقت مي گذاريد بايد براي فعاليت‌هاي فرهنگي و شركت در فستيوال ها يا گفتگو با مردم محلي نيز زمان بگذاريد، تا از سفرتان نهايت استفاده را ببريد. پاتايا كه در قسمت شرقي خليج تايلند قرار دارد از سال ۱۹۹۰ به يكي از مهمترين شهرهاي توريستي تايلند تبديل شد. ما در اين مطلب به طور مختصر مي خواهيم درباره پاتايا صحبت كنيم اما شما مي توانيد براي مطالعه اطلاعات جالب و خواندني درباره پاتايا به لينك رو به رو مراجعه كنيد: پاتايا | ساحل پر جنب و جوش تايلند

سفر به پاتايا

فاصله پاتايا تا بانكوك حدود ۲ ساعت است به همين دليل بسياري از گردشگران خارجي ابتدا به بانكوك سفر مي كنند و بعد به پاياتا مي روند. همانطور كه اول گفته شد، در اين شهر جاذبه هاي توريستي و تفريحي فراواني وجود دارد كه يكي از آنها واكينگ استريت پاتايا مي‌باشد. يك بيابان به طول ۵۰۰ متر كه سراسر هيجان است و مملو از مراكز خريد، تفريحات و كلوپ هاي شبانه مي باشد. 

جاذبه هاي گردشگري و سواحل پاتايا

به سراغ سواحل خوب پاتايا مي رويم. بهترين سواحل پاتايا به نام هاي ساحل ناكلوآ و ساحل و ونگ آمات وات مي باشند. در اين سواحل امكانات بسيار خوبي براي انجام انواع ورزش هاي آبي فراهم است. ضمن آنكه بازار ماهي فروشان ناكلوا نيز در نزديكي همين ساحل قرار دارد. به دليل استقبال گردشگران از سواحل پاتايا در اين قسمت هتل هاي لوكس و اقامتگاه هاي ساحلي فراواني وجود دارد.
يكي ديگر از معروف ترين سواحل پاتايا ساحل جامتين مي باشد كه به دليل شن هاي زيبا و آب زلال ش معروف است. در اين قسمت باغ گياه‌شناسي بسيار معروفي وجود دارد كه مي توانيد علاوه بر بازديد از بخش هاي مختلف باغ، در خصوص انواع گياهان آموزش هم ببينيد.
به سراغ جاذبه‌هاي تاريخي و فرهنگي پاتايا مي رويم. معبد وات فرا يا كه ‏در آن مجسمه هاي مختلف بودا در حالت هاي نشسته، ايستاده و خوابيده وجود دارد، به عنوان معروف ترين جاذبه گردشگري تاريخي پاتايا محسوب مي شود. مردم بومي در زبان محلي به اين معبد ناگاس نيز مي گويند.

يكي ديگر از از جالب ترين و در عين حال عجيب ترين معابد كه در پاتايا وجود دارد، معبد خانه حقيقت )(Sanctuary of Truth) است. اين معبد برخلاف ساير معابد تايلند از چوب ساخته شده و ۱۰۵ متر ارتفاع دارد. نوع معماري معبد خانه حقيقت پاتايا به صورت طبقاتي ساخته شده به طوري كه در نظر بيننده معماري بسيار شلوغي دارد.


چند پيشنهاد خوب براي سفر به پاتايا
در سفر به پاتايا پيشنهاد مي كنيم از غذاهاي خوشمزه دريايي يا ميوه هاي تازه استوايي ميل كنيد البته به دليل استقبال گردشگران از سفر به پاتايا انواع رستوران هاي بين المللي اروپايي در اين جزيره و شهر ساحلي فعاليت مي كنند. البته در مطلب قبلي درباره غذاهاي تايلند صحبت كرديم
و خلاف بانكوك كه در آن مراكز خريد و بازارهاي مختلف فراوان وجود دارد، در شهر پاتايا بيشتر آنچه به چشم مي خورد تفريحات ساحلي است. گردشگران مي توانند براي خريد به مركز خريد سنترال پاتايا مراجعه كنند. اين مركز خريد جز بازارهاي خوب تايلند محسوب مي شود كه مي توانيد سوغاتي مورد نظر خود را خريداري كنيد.

بانكوك تايلند

۱۴۷ بازديد

بانكوك پايتخت كشور تايلند است كه مردم آن را با بانگ كوك نيز مي خوانند. اين شهر در سمت شرقي رود چائو فرايا قرار دارد. جالب است بدانيد كه شهر بانكوك بيش از ۸ سال است كه به طور مداوم در ليست ۱۰ شهر برتر جهان از نظر جذب گردشگر قرار دارد. به همين دليل تور بانكوك جز پر طرفدارترين تورهاي تفريحي كشور تايلند محسوب مي شود. در اين مطلب قصد داريم كمي بيشتر با بانكوك تايلند آشنا شويم.

+ كدام فصل به تايلند سفر كنيم؟

بانكوك | شهر جذاب تايلند

فاصله بانكوك تا شهر تهران حدود ۵ هزار و ۴۵۰ كيلومتر مي باشد. اين يعني اگر پرواز شما مستقيم به بانكوك انجام شود ۵ تا ۶ ساعت طول ميكشد از تهران به بانكوك برسيد. بسياري از گردشگران طوري برنامه ريزي مي كنند كه علاوه بر سفر به بانكوك از شهر پاتايا نيز ديدن كند كه در مطلبي جداگانه و معرفي آنها خواهيم پرداخت. فاصله بانكوك تا پاتايا ۱۵۰ كيلومتر است كه دو ساعت و نيم طول مي كشد و مي توانيد با انواع وسايل نقليه خودتان را به پاتايا برسانيد.

جاذبه هاي گردشگري بانكوك
بهترين زمان سفر به بانكوك از ماه نوامبر تا مارس يعني ماه آبان تا اسفند است. در اين زمان ميزان رطوبت هوا طوريست كه گردشگران يا افراد غيربومي مي‌توانند شرايط هوا را تحمل كنند. اين شهر جاذبه هاي گردشگري فراواني دارد كه از جمله معروف‌ترين آنها مي‌توان به معبد وات آرون، خيابان خائو سان، خانه جيم تامسون، سافاري ورد تايلند، پارك و بازار شبانه جاتوچاك، باغ وحش كروكوديل ها، خيابان چيناتاون، راسته بازار شناور بانكوك، شهر بازي بونسينگ اشاره كنيم. 

مراكز خريد بانكوك

در شهر بانكوك مراكز خريد و بازارهاي متنوع وجود دارد. در حقيقت اگر بخواهيم بهترين شهر براي خريد در كشور تايلند را به شما معرفي كنيم بايد به بانكوك سفر كنيد در بانكوك بازار هاي محلي بازارهاي شبانه مراكز خريد و بازارهاي شناور وجود دارند. به همين دليل تا بانكوك را مي توان متنوع ترين شهر از نظر بازار ها و مراكز خريد دانست. بازار شناور دامنئون سادواك بانكوك

هتل و محل اقامت بانكوك
از آنجا كه بانكوك جز ۱۰ شهر برتر توريستي دنيا قرار دارد، تنوع بسيار خوبي از مراكز اقامتي را مي توانيد در شهر بانكوك پيدا كنيد؛ از هتل هاي ۵ ستاره فوق لوكس بين المللي تا هاستل ها و خانه هاي محلي ارزان. به همين دليل بانكوك مي تواند گزينه خوبي براي گردشگران ماجراجو و كوله به دوش نيز باشد كه با هزينه بسيار كم مي توانند محل اقامت خود را انتخاب كند.

غذاها و رستوران بانكوك
در سفر به تايلند از هر چيز بگذريد نبايد از خوردن غذاهاي محلي غفلت كنيد. البته در نظر داشته باشيد كه ذائقه غذايي تايلندي ها نيز مانند فرهنگ غذايي چيني با ذائقه ايراني تفاوت زيادي دارد اما برخلاف كشور چين مي توانيد غذاهاي مناسب براي مسلمانان يا غذاهاي گياهي را به راحتي در تايلند استفاده كنيد. اين مردم از سبزيجات و ميوه هاي استوايي در تركيب غذايي خود استفاده مي كنند. البته در برخي از شهرها كه جمعيت چيني هاي بسياري در آن ساكن هستند به خوبي غذاهاي عجيب و غريب چيني ديده مي‌شوند. اما بهتر است بگوييم كه نگران غذا نباشيد چون رستوران هاي بين المللي فراواني از رستوران هايي مانند مك دونالد، كي اف سي، رستوران هاي غذاي حلال هندي، تركي و ايراني در بانكوك يا شايعه ساير شهرهاي تايلند فعاليت مي‌كنند.

محله هاي استانبول را بشناسيد

۱۱۰ بازديد

همراهان هميشگي سايت فاينداتور چنانچه قصد داريد به شهر زيبا، تاريخي و پر جنب جوش استانبول سفر كنيد، اگر مي‌خواهيد بدانيد گردشگران از كدام مناطق اين شهر بازديد مي‌كنند، با ما همراه شويد تا مناطق معروف و گردشگري در تور استانبول را به شما معرفي كنيم.

منطقه تكسيم استانبول | Taksim

تكسيم يكي از مناطق معروف و توريستي شهر استانبول مي باشد. شهرت اين شهر تاحدي است كه بسياري از برندهاي معروف در اين منطقه شعبه دارند. همچنين هتل‌هاي موجود در منطقه تكسيم بسيار مجهز و صد البته زيبا هستند. هزينه هتل‌هاي تكسيم عموما بر اساس يورو تعيين مي شوند. نزديكي و دسترسي مناسب منطقه تكسيم باعث شده است كه بسياري از گردشگران در تور استانبول اين منطقه را براي اقامت انتخاب كنند. چون دسترسي به ساير نقاط نظير رستوران‌ها، مراكز خريد استانبول، اماكن ديدني استانبول را ساده‌تر مي‌كند. بدون نياز به‌وسيله نقليه جهت رفت ‌و آمد، مي‌توانيد از اقامت خود در شهر زيباي استانبول لذت ببريد.

منطقه ببك استانبول | Bebek

بِبّك از جاذبه هاي ساحلي و ديدني تركيه است. اين منطقه درگذشته محل سكونت اشراف خاندان عثماني بوده است. امروزه اين منطقه به خاطر كافه‌ها، مغازه‌ها و رستوران‌هاي شيك و لوكس متعدد، شهرت دارد. البته امروزه كمي از جلوه و شكوه آنها كم شده، ولي هنوز هم ساختمان‌هاي زيبايي نظير سفارتخانه مصر كه ساختماني سفيد با معماري تماشايي است، در اين خيابان جلوه گري مي‌كند. شما همچنين مي‌توانيد در نوار ساحلي اين منطقه قدم بزنيد و از تماشاي غروب لذت ببريد ( احتمال ديدن هنرپيشه‌ها ترك در اين منطقه بسيار زياد است).

منطقه آكساراي استانبول | Aksaray

منطقه آكساراي استانبول از قديمي‌ترين مناطق استانبول است كه البته يكي از مناطق قيمت ارزان به لحاظ اقامت و خريد به‌حساب مي‌آيد. اين منطقه بيشتر مناسب كساني است كه قصد خريد عمده در استانبول را دارند؛ زيرا بيشتر بازارها و مغازه‌هاي عمده‌ فروش استانبول در اين منطقه قرار دارند.
منطقه آكساراي به مراكز تاريخي استانبول نظير مسجد اياصوفيه و مسجد سلطان احمد دسترسي راحت تري دارد.


منطقه بشيكتاش استانبول | Besiktas

منطقه بشيكتاش، محله‌هاي قديمي و پر جمعيت استانبول، در قسمت اروپايي استانبول و جنوب تنگه بِسفر واقع‌شده است. بيشتر جاذبه هاي استانبول در اين منطقه واقع شده است. مي توان از آنها به كاخ دولما باغچه، مسجد اورتاكوي يا مسجد گرند ايمپريال،كه تصوير آن روي بسياري از كارت پستال‌هاي شهر استانبول نقش بسته شده است، كاخ چراغان، آخرين نماد قدرت و شوكت سلطنت عثماني كه امروزه تبديل به هتل پنج ستاره‌ي kempinski Ciragan palace شده است، اشاره داشت.

منطقه شيشلي استانبول | Sisli

منطقه شيشلي استانبول يكي از معروف ترين مناطق توريستي استانبول مي‌باشد كه به لحاظ دسترسي راحت به مراكز خريد استانبول، حمل و نقل عمومي و نزديكي به منطقه تكسيم (حدود20 دقيقه با پاي پياده) همواره مورد توجه گردشگران است. البته اين منطقه با وجود توريستي بودن بيشتر مسكوني محسوب مي‌شود. هتل‌هاي معروفي مثل هتل ۵ ستاره گراند جواهر و مركز خريد بزرگ جواهر در اين منطقه قرار دارد.

منطقه لاله لي استانبول | Laleh-lee

منطقه لاله لي استانبول جزو قديمي‌ترين و شلوغ‌ترين مناطق اين شهر است. اين منطقه مملو از مغازه‌ها و هتل‌هاي ارزان‌قيمت است و درست به همين دليل، اين منطقه بسيار شلوغ است. كيفيت بسياري از هتل‌ها در اين منطقه بسيار نامطلوب است، ازاين‌رو براي اقامت خانواده‌ها پيشنهاد نمي‌شود. همانند منطقه آكساراي تعداد زيادي از مغازه‌هاي لاله لي، عمده‌فروش هستند و به روش تك‌فروشي كالاها ندارند. به همين جهت اين منطقه گزينه مناسب ديگري براي كساني است كه به‌قصد خريد عمده به تركيه سفر مي كنند.


با داشتن اطلاعات بالا شما مي‌توانيد منطقه مورد نظرتان جهت اقامت در استانبول را انتخاب كنيد. البته ما در مطلب معروف ترين محله هاي استانبول به طور مفصل ويژگي هاي تمام مناطق شهري استانبول را معرفي كرده ايم. در صورت نياز سايت فاينداتور مي تواند شما را با اطلاعاتي به روز، در خريد تور مناسب استانبول با ايرلاين هاي ايراني و يا ايرلاين هاي تركيه، راهنمايي كند. همچنين آخرين نرخ‌هاي موجود تور استانبول در سايت فاينداتور براي شما عزيزان مشخص شده است