نكات طلايي سفر به تايلند

مجله گردشگري و سفر

نكات طلايي سفر به تايلند

۱۱۴ بازديد

در مطالب قبلي به طور مختصر درباره سفر به تايلند و شهرهاي مهم آن مانند بانكوك، پاتايا، پوكت صحبت كرديم در اين مطلب نكاتي شنيدني و ارزشمند به شما عزيزان بگوييم تا در زمان سفر به تايلند بتوانيد از لحظات تان كمال استفاده را ببريد. اين نكات به شما كمك مي كند تا كشور تايلند را بيشتر بشناسيد.

+ 25 نكته كليدي در تور تايلند

سفر به تايلند

تايلند در اصل يك كشور پادشاهي مي باشد كه پايتخت آن شهر بانكوك است.

مردم تايلند به زبان تايلندي صحبت مي كنند ولي قسمت هاي توريستي آن كمتر به زبان انگليسي مسلط هستند.

در اين كشور معابد زيادي وجود دارد كه متعلق به دو آيين هندو و بودايي ها مي باشد. بيشتر مردم اين كشور پيرو آيين بودا هستند و مراسم هاي مذهبي و فرهنگي يا فستيوالهاي تايلند نيز حول اين مفاهيم مي گردد.

معابد تايلند

از آنجا كه اقليت هاي ديگري مانند مسيحيان و مسلمانان نيز در تايلند زندگي مي‌كنند مي‌توان اين كشور را نيز يكي از كشورهايي آسيا با جمعيت تركيبي از پيروان اديان مختلف بدانيد.

آنچه مسلم است در تايلند نيز مانند ساير كشورهاي جنوب شرق آسيا احترام به بزرگتر و احترام به ارزش‌هاي ملي بسيار اهميت دارد. بنابراين سعي كنيد هنگام صحبت كردن درباره پادشاه اين كشور درباره خدايان معابد بودايي ها يا بزرگترها و پيران احترام كافي را رعايت كنيد.

سعي كنيد از زبان بدن كه مفاهيم آنها را نمي دانيد، استفاده نكنيد و اگر صحبت كسي را متوجه نشديد از او محترمانه بخواهد كه مجدد صحبتش را براي شما تكرار كند.

با وجود آنكه در خبرها مشاهده مي كنيم كه در كشور تايلند انواع جرم مانند قاچاق مواد مختلف مخدر مشروبات الكلي يا دزدي از گردشگران بسيار مشاهده مي شود، اما هنوز هم سالانه تعداد زيادي گردشگر به بانكوك سفر مي كنند.

توجه داشته باشيد كه هنگام ورود به كشور تايلند بايد از حمل هرگونه مواد مخدر خودداري كنيد. چون زندان‌هاي تايلند بسيار معروف هستند و وضعيت نابساماني به اتباع كشورهاي خارجي به وجود مي آيد.

سعي كنيد براي خريد به خصوص خريد ارزان به سراغ بازارهاي محلي برويد خوشبختانه در تمامي شهرهاي تايلند بازارهاي شبانه يا محلي بسيار خوب برگزار مي شود كه مي توانيد اجناس مورد نظر يا سوغاتي‌هاي خود را با قيمت بسيار مناسب تهيه كنيد.

براي خوردن غذا توصيه مي‌كنيم به هرجا مراجعه نكنيد. از قبل مي توانيد محل غذا و از طريق سايت هاي مرجع اطلاعات گردشگري مانند تريپ ادوايزر رستوران هاي خوب را مطالعه كنيد و كامنت هاي گردشگران را ببينيد. البته مي توانيد از متصدي هتل هم بپرسيد تا به شما آدرس غذاخوري هاي خوب را ارائه كند.

در سفر به تايلند سعي كنيد تا جايي كه مي توانيد لباس هاي مناسب خنك و راحت اما پوشيده استفاده كنيد. لباس هايي كه بتوانيد هم براي هواي گرم استفاده كنيد يا در صورت بارش باران نيز لباس مناسب داشته باشيد.

مهمترين شهرهاي توريستي تايلند شامل بانكوك، پاتايا، پوكت و سامويي هستند. براي سفر به ساير شهرها مي توانيد ابتدا به يكي از اين مقصد مسافرت كنيد و از انجا به شهر مورد نظر خود برويد. به همين دليل بيشتر تورهاي تايلند به مقصد 54 شهر بالا و يا به صورت تركيبي ارائه مي شوند.

مطلب پيشنهادي ما به شما: پاتايا يا پوكت | كدام بهتر است؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.