غذاهاي عجيب و بد مزه چيني

مجله گردشگري و سفر

غذاهاي عجيب و بد مزه چيني

۱۵۰ بازديد

وقتي نام غذاهاي چيني مي آيد، شايد شما هم مثل من كمي استرس بگيريد و نگران آن بشقابي باشيد كه جلوي شما مي گذارند. بسياري از گردشگران دنيا هم همين حس را داريد. البته بستگي دارد كه چقدر اهل ماجراجويي و ريسك باشيد. گاهي اوقات گردشگراني كه به اين كشور سفر مي كنند، با قصد ماجراجويي يا كسب تجربه هاي خارق العاده تور چين را مي خرند. 


غذاهاي عجيب و غريب چيني

آنقدر فهرست غذايي چيني ها عجيب و غريب است كه مي توان نوع غذاهاي آنها را به دو دسته غذاهاي سالم و گياهي و دسته غذاهاي عجيب تقسيم‌بندي كرد. آشپزان حرفه اي چيني درسال هاي اخير تلاش هاي بسياري كردند تا وجهه بين المللي غذاهاي چيني را بهبود ببخشند. البته قضاوت درباره طعم و كيفيت تهيه غذاهاي چيني با گردشگران است.

عادت هاي غذايي چيني ها

چيني ها عادت دارند به همراه غذايشان حتماً يك نوع نشاسته يا كربوهيدرات مانند رشته فرنگي يا برنج مصرف كنند. آنها برنج را به شكل هاي مختلف مانند دم كرده و يا خمير شده به شكل گلوله مصرف مي كنند و از آن سوپ ها و خورش هاي مختلفي تهيه مي‌كنند اين مردم عادت دارند در غذاهايشان از ماهي و سبزيجات، قارچ، گياه سدر و بامبو نيز استفاده كند. البته اينها خوب ترين ويژگيهاي غذاهاي چيني مي باشند، اما همه ما مي دانيم كه غذاهاي عجيب تري هم در شهرهاي چين پخته مي شود كه گاهي نگاه كردن به آنها نيز دل و جرات خاصي مي خواهد.


آيا غذاهاي چيني فايده غذايي هم دارد؟

برخلاف تصور همه ما تركيب غذاهاي چيني به گونه اي است كه مواد كامل را به بدن مي‌رساند و براي گوارش ضرر ندارد. البته خوب است بدانيد كه غذاهاي چيني در مقايسه با غذاهاي ژاپني و كره جنوبي چرب تر هستند و ادويه بيشتري دارند. شايد دليل اين امر تجارت ادويه و مواد غذايي امپراتوري هاي چين با سرزمين‌هاي ايران و هند باشد. در چند سال اخير چيني ها سعي كردند تا وجه غذاهاي خودشان را درست كنند و به مردم نشان دهند كه هميشه حشرات را نمي خورند يا به عبارتي آن ضرب المثلي كه مي گويد" چيني ها همه چيز را مي خورند جز هواپيما در آسمان، انسان در زمين و زيردريايي در دريا" را نقض كنند.


چند غذاي معروف چيني

معروف ترين غذاي چيني خوراك اردك پكني كه جز غذاهاي اصيل و مورد علاقه مردم چين بوده كه ميراثي از امپراتورهاي چين است. براي اين منظور بايد به اردك غذاهايي مخصوص خورانده شود و او ۶۵ روز يا بيشتر پرورش دهند تا آماده تهيه خوراك شود. بعد به همراه سس ها و ادويه ها و سبزي هاي مختلف سفر مي كند. غذاي ديگر چيني ها خوراك عروس ماهي است كه جزو پرطرفدارترين خوراك هاي چيني محسوب مي شود. براي تهيه اين غذا از پياز و سبزيجات ليموي تازه كنجد استفاده مي كنند.

پاي مرغ سرخ شده يكي از غذاهاي محبوب چيني ها ست كه اين را به كشور ژاپن و كره جنوبي نيز منتقل كردند. پاي مرغ در كشور چين عموماً يك غذاي چرب است و به عنوان ميان وعده استفاده مي شود اما در كشور ژاپن و كره جنوبي به صورت ادويه دار با طمع بسيار تند نيز تهيه مي‌شود.

اگر نام غذاي ايكسائو لانگ بائو را جستجو كرده باشيد، بدون شك يكي از عكس‌هاي اين غذا را خواهيد ديد. بر خلاف تصور مردم كه فكر مي كند ايكسائو لانگ بائو نوعي كوفته برنجي نيست. در حقيقت نوعي سوپ است كه طبخ آن مهارت بسيار زيادي مي‌خواهد. در حقيقت آشپز بايد طوري اين كوفته يا دلمه را درست كند كه آب داخل آن بيرون نريزد، خمير نازك باشد و مواد داخل آن خوب پخته شده باشد. به همين دليل معمولا سر آشپز هاي قديمي و حرفه‌اي اين غذا را طبخ مي كند. پيشنهاد مي كنيم در هر جايي ايكسائو را ميل نكنيد.

توفو يك نوع ماده غذايي ست از خمير سويا تهيه مي شود و در كشورهاي جنوب شرق آسيا براي تهيه غذا از آن استفاده مي كنند. اين ماده به تنهايي ارزش غذايي دارد و يا مي‌تواندبه عنوان ادويه و پايه براي ساير مواد غذايي استفاده كنيد. معمولاً توفوها را به قطعات يك دست دست مربع يا مستطيل يا دايره اي شكل در مي آورند. سپس سرخ مي كنند و آن را در سس مخصوصي كه مي‌تواند آب سبزيجات يا آب گوشت باشد سرو مي كند. توفو ارزش معنوي و فرهنگي بسياري در فرهنگ غذاهاي اسياي شري دارد.


غذاهاي بدمزه چيني
ديگر از غذاهاي عجيب چيني ها تخم مرغ مانده است كه جز متعفن ترين خوراك هاي اين كشور محسوب مي‌شود. اين تخم مرغ ها به همراه پيازچه فلفل و مقداري ميگوي سرخ شده طبخ مي شود در حقيقت اينها تخم مرغ هايي هستند كه به روش خاصي نگهداري شدند داخل خاك روز خاكستر و مواد ديگري قرار مي‌دهند تا گنديده شود. ديگ داغ يا خوراك خرگوش يكي ديگر از غذاهاي چيني هاست كه البته به جاي گوشت خرگوش از سبزي گوشت گاو يا مرغ نيز استفاده مي كنند. معمولاً اين مواد را در داخل ميكسر انداخته و آنقدر مخلوط مي كنند تا يكدست شود و بايد به صورت داغ داغ سرو مي شود! به سراغ چند ماده غذايي عجيب ديگري چيني مي رويم. 


 اين مردم انواع قورباغه، سوسك و حشرات را به صورت زنده در آكواريوم يا آب مي فروشند. همانطور كه ما در سوپر ماكرت هاي پرونئين فروشي، ماهي قزل آلا را به صورت زنده در آكواريوم نگه مي‌داريم آنها نيز اين نوع حيوانات را در آكواريوم نگه مي‌دارند تا تازه باشند. گوشت كروكوديل منجمد شده، كوسه، گوشت الاغ ،مخلوط آب پرتقال و روغن ذرت، مواد غذايي بسته بندي شده و فريز شده از قطعات بدن خزندگان از ديگر غذاهاي عجيب چيني هاست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.